Тема: «Солі, їх поширення в природі. Середні й кислі солі».
Мета:
формування ключових компетентностей:
основні компетентності у природничих науках і технологіях;
соціальна та громадянська компетентності;
екологічна грамотність і здорове життя;
формування предметних компетентностей:
формувати знання про солі, середні й кислі солі, їх поширення в природі та властивості, вміння складати формули речовин та рівняння хімічних реакцій;
розвивати хімічну мову, екологічне мислення;
виховувати інтерес до вивчення хімії.
Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, гаджети, роздавальний матеріал.
Тип уроку: ВНМ (Д) — вивчення нового матеріалу(додатковий об’єм);
Форми роботи: бесіда, евристична лекція, робота в групах, робота з підручником, захист проєктів, метод «Гронування», робота з інтернет-ресурсами.
І. Організація групи
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учитель. Давайте пограємо у «Так або ні»:
1. Основні компоненти повітря, азот N2 та кисень O2,- є простими речовинами. (Так) 2. Вуглекислий газ СО2 належить до класу «оксиди». (Так) 3. Залізо – складна речовина. (Ні) 4. Серед кислот є прості речовини. (Ні) 5. Натрій гідроксид NaOH (каустична сода), що входить до складу засобів для прочищення каналізаційних труб і є їдкою речовиною, належить до класу «основи». (Так) 6. Кислоти – це речовини, що складаються з атомів Гідрогену і кислотного залишку.(Так)
Метод «Гронування» Здобувачі освіти заповнюють схему, використовуючи слова з довідки.
Довідка: неорганічні речовини, прості, основи, метали, оксиди, кислоти, складні, неметали, солі.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
IV. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Сьогодні ви матимете змогу поновити в пам’яті та поглибити свої знання про солі , їхні властивості та застосування.
Тож давайте пригадаємо: Солі-це складні речовини, утворені катіонами металу і аніонами кислотного залишку.
Пропоную спільно окреслити завдання сьогоднішнього уроку:
Повторити хімічні властивості основних класів неорганічних сполук.
Розглянути класифікацію солей, їх поширення в природі та використання.
З’ясувати способи одержання кислих солей.
Пригадати хімічні властивості середніх солей.
Узагальнити знання з теми.
V. Вивчення нового матеріалу
Евристична лекція
Кислота + Основа → ?
(учитель та здобувачі освіти записують на дошці та в зошитах рівняння реакцій між кислотами і основами та роблять висновки, що при взаємодії кислот з основами можуть утворюватись не лише середні солі, а й кислі)
Одержання кислих солей:
NaOH+H2SO4=NaHSO4+H2O
2NaOH+H2SO4=Na2SO4+2H2O
2CO2+Ca(OH)2=Ca(HCO3)2
CO2+Ca(OH)2=CaCO3+H2O
Кислі солі — це складні речовини, до складу яких крім катіонів металу і аніонів кислотного залишку, входять катіони Гідрогену.
Метод «Гронування»
Учитель. Пригадаємо класифікацію солей (консп. в зошитах).
Робота в групах Поширення солей в природі та їх практичне значення.
Група 1: Карбонати
Група 2: Хлориди
Група 3: Сульфати
(Робота з підручником, роздатковим матеріалом, інтернет-ресурсами).
Групи презентують результати своєї діяльності.
Допишіть рівняння реакцій:
ВaCl2 + H2SO4
AgNO3 + NaCl
NH4Cl
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Захист проектів:
Властивості й застосування нітратів лужних і лужноземельних металічних елементів.
Властивості й застосування ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів.
Властивості й застосування карбонатів і гідрогенкарбонатів лужних і лужноземельних металічних елементів.
Властивості й застосування солей амонію.
VІІІ. Домашнє завдання
Параграф 27 (О.Ярошенко)
Записати 3 рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості солей.
ІХ. Рефлексія.
«Валіза, м’ясорубка, кошик»
Валіза - все, що знадобиться в подальшому.
М’ясорубка - інформацію опрацюю.
Кошик - все викину.
Учням пропонується вибрати, що вони зроблять з інформацією, одержаною на уроці, промовивши вголос відповідне слово.
Немає коментарів:
Дописати коментар