четвер, 7 грудня 2023 р.

Розробка уроку з хімії «Солі, їх поширення в природі. Середні й кислі солі». Викладач Коломійчук Г.В. Глибоцький професійний ліцей

 Тема:   «Солі, їх поширення в природі. Середні й кислі солі». 


Мета:

формування ключових компетентностей:

  • основні компетентності у природничих науках і технологіях;

  • соціальна та громадянська компетентності;

  • екологічна грамотність і здорове життя;


формування предметних компетентностей:

  • формувати знання про солі, середні й кислі солі, їх поширення в природі та властивості, вміння складати формули речовин та рівняння хімічних реакцій;

  • розвивати хімічну мову, екологічне мислення;

  • виховувати інтерес до вивчення хімії.


Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, гаджети, роздавальний матеріал.

Тип уроку: ВНМ (Д) — вивчення нового матеріалу(додатковий об’єм);

Форми роботи: бесіда, евристична лекція, робота в групах, робота з підручником, захист проєктів, метод «Гронування»,  робота з інтернет-ресурсами.

І. Організація  групи

ІІ. Актуалізація опорних знань


Учитель. Давайте пограємо у «Так або ні»: 

1. Основні компоненти повітря, азот N2 та кисень O2,- є простими речовинами. (Так)                                                                                                    2. Вуглекислий газ СО2  належить до класу «оксиди». (Так)                                    3. Залізо – складна речовина. (Ні)                                                                                                 4. Серед кислот є прості речовини. (Ні)                                                                  5. Натрій гідроксид NaOH (каустична сода), що входить до складу засобів для прочищення каналізаційних труб і є їдкою речовиною, належить до класу «основи». (Так)                                                                                                            6. Кислоти – це речовини, що складаються з атомів Гідрогену і кислотного залишку.(Так)

Метод «Гронування»  Здобувачі освіти заповнюють схему, використовуючи слова з довідки.

Довідка: неорганічні речовини, прості, основи, метали, оксиди, кислоти, складні, неметали, солі.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

IV. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні ви матимете змогу поновити в пам’яті та поглибити свої знання про солі , їхні властивості та застосування. 

Тож давайте пригадаємо: Солі-це складні речовини, утворені катіонами металу і аніонами кислотного залишку.

Пропоную спільно окреслити  завдання сьогоднішнього уроку: 

  1. Повторити хімічні властивості основних класів неорганічних сполук.

  2. Розглянути класифікацію солей, їх поширення в природі та використання.

  3. З’ясувати способи одержання кислих солей.

  4. Пригадати хімічні властивості середніх солей.

  5. Узагальнити знання з теми.


V. Вивчення нового матеріалу 

 Евристична лекція  

Кислота + Основа → ?

 (учитель та здобувачі освіти записують на дошці та в зошитах рівняння реакцій між кислотами і основами та роблять висновки, що при взаємодії кислот з основами можуть утворюватись не лише середні солі, а й кислі)

Одержання кислих солей: 

NaOH+H2SO4=NaHSO4+H2O

2NaOH+H2SO4=Na2SO4+2H2O

2CO2+Ca(OH)2=Ca(HCO3)2

          CO2+Ca(OH)2=CaCO3+H2O

 Кислі солі — це складні речовини, до складу яких крім катіонів металу і аніонів кислотного залишку, входять катіони Гідрогену.

Метод «Гронування»  

Учитель.  Пригадаємо класифікацію солей (консп. в зошитах).


Робота в групах  Поширення солей в природі та їх практичне значення.

Група 1: Карбонати

Група 2: Хлориди

Група 3: Сульфати

(Робота з підручником, роздатковим матеріалом, інтернет-ресурсами).

Групи презентують результати своєї діяльності. 

Допишіть рівняння реакцій:

ВaCl2 + H2SO4            

AgNO3 + NaCl 

NH4Cl 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Захист проектів:

  • Властивості й застосування нітратів лужних і  лужноземельних  металічних елементів.

  • Властивості й застосування ортофосфатів лужних і  лужноземельних  металічних елементів. 

  • Властивості й застосування карбонатів і гідрогенкарбонатів лужних і  лужноземельних  металічних елементів.

  • Властивості й застосування солей амонію.                                                                            


VІІІ. Домашнє завдання

  1. Параграф 27 (О.Ярошенко)

  2. Записати  3 рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості солей.

 ІХ. Рефлексія.

«Валіза, м’ясорубка, кошик»
Валіза - все, що знадобиться в подальшому.
М’ясорубка - інформацію опрацюю.
Кошик - все викину.
Учням пропонується вибрати, що вони зроблять з інформацією, одержаною на уроці, промовивши вголос відповідне слово.





Немає коментарів:

Дописати коментар

Обласне методичне засідання викладачів біології та екології, хімії

                 16 лютого 2024 р. відбулося он-лайн засідання методичного об’єднання викладачів викладачів хімії та біології ЗП(ПТ)О у Черн...